De opdracht van Derrik Willemsen bij Centraal Beheer Achmea is afgerond. Aan het verzekeringsmerk is gedurende tien maanden ondersteuning geleverd op het gebied van conversie optimalisatie. De grootste schadeverzekeraar van Nederland was in juli 2021 de eerste opdrachtgever van Willmark. Dat zorgde voor een geweldige start voor de marketingstartup uit Arnhem.
Voor Centraal Beheer heeft Derrik Willemsen zich gedurende drie kwartalen gericht op data-analyse en conversie optimalisatie. Het doel was om kansen in data te identificeren, zodat duidelijk werd op welke manier klanten nog gemakkelijker online schade kunnen melden. Dat deed hij voor het scrumteam dat verantwoordelijk is voor de klantreis schade melden.
Inzicht in klantgedrag
Willmark heeft zich bij Centraal Beheer onder meer gericht op het optimaliseren van de schade klantreis met behulp van A/B-testen. Daarnaast zijn gegevens geanalyseerd om inzicht te krijgen in de klanttevredenheid en aanraakpunten die voor optimalisatie in aanmerking komen. Hiervoor zijn ook nieuwe configuraties aangebracht in het tag management systeem Relay42 en Google Analytics.
Op managementniveau zijn er stappen gezet door nieuwe KPI’s in gebruik te nemen. Hiervoor is onder andere een real-time dashboard opgeleverd. Daarmee kan Centraal Beheer sneller zien waar zij veranderingen kan doorvoeren, om online schade melden te vergemakkelijken.
Even Apeldoorn bellen
Het verzekeringsmerk, bekend van “even Apeldoorn bellen”, heeft de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in een infrastructuur voor webanalytics en conversie optimalisatie. Voor zijn opdracht gebruikte Derrik Willemsen software zoals Google Analytics, Google Datastudio, GetFeedback, Relay42 en Hotjar.
In mei 2022 is het werk succesvol overgedragen aan Ruud Tijhuis. Hij is sinds 2016 werkzaam voor Centraal Beheer in verschillende rollen. Tijhuis gaat zich vanaf heden verder specialiseren in conversie optimalisatie. Hij wordt hierbij ondersteund door een levendige community met vakspecialisten.