Met ingang van 4 juli 2022 gaat Derrik Willemsen aan de slag als webanalist a.i. voor a.s.r., een beursgenoteerde verzekeringsmaatschappij uit Utrecht. De divisie Klantbeleving & Digitaal wil meer inzicht krijgen in het gedrag van klanten en bezoekers op de website. Het uiteindelijke doel is om de klanttevredenheid te verhogen en de ervaring binnen de klantreis te optimaliseren.
a.s.r. richt zich op verzekeren, pensioenen, hypotheken, levensverzekeringen, beleggen en zorgverzekeringen. De maatschappij behoort tot de grootste verzekeraars van Nederland. Om de klantreis en de klanttevredenheid te analyseren en optimaliseren, maakt a.s.r. gebruik van software voor data analyse en klantfeedback.
Volledig beeld klantreis
Voor zijn opdracht zal Derrik Willemsen gebruik maken van het customer data platform Tealium, Google Analytics, VWO en Getfeedback. De komende tijd zullen onder andere A/B testen worden opgezet met behulp van Tealium en VWO. Het doel is om de klantervaring op belangrijke aanraakpunten te optimaliseren. Tegelijkertijd moet data-analyse ertoe bijdragen dat a.s.r. een volledig beeld van de klantreis krijgt. Daarnaast speelt de migratie naar Google Analytics 4 een belangrijke rol.
Afdeling Klant & Digitaal
De afdeling Klantbeleving & Digitaal van a.s.r. bestaat uit 70 medewerkers. Derrik Willemsen gaat voor de verzekeringsmaatschappij aan de slag als analist voor verschillende scrumteams van de businesslines Leven & Pensioen. Hij werkte eerder als digital analist voor merken zoals Centraal Beheer, Volkswagen, Continental en het digitale portfolio van Wegener Media.