Digitale Strategie

Je digitale strategie uitstippelen met behulp van data en inzicht

Digitale media is belangrijk om je merk te laten groeien. Relevant blijven in het digitale tijdperk, je doelgroep op het juiste moment bereiken en de customer journey perfectioneren, vragen om een slimme aanpak. Dat kan met behulp van data en inzicht. Willmark is een ervaren partner om je hierbij aan de hand te nemen.

In dezelfde richting bewegen naar hetzelfde meetbare doel

Een digitale strategie vertelt in welke richting je merk zich over een langere periode gaat ontwikkelen. Het zorgt ervoor dat iedereen aan hetzelfde doel werkt. Het resultaat is een kader waarbinnen alle betrokkenen rond jouw merk zich kunnen gaan bewegen. We stellen bovendien doelen die zoveel mogelijk meetbaar zijn.

Oplossingen

Onderzoeksgebieden

Onderdelen van het digitale plan

Marktanalyse

Ontdek hoe je merk presteert ten opzichte van concurrenten. Kom meer te weten over trends, doelgroepen en hun behoeften.

Doelgroepanalyse

Onderzoek naar het gedrag van je doelgroep en de digitale klantreis. Ontdek waar kansen liggen om potentiële klanten te bereiken.

Concurrentieanalyse

Ontdek hoe je het onderscheidend vermogen van je bedrijf kunt verbeteren door de strategie van je concurrenten te doorgronden.

Rendementsprognose

Het resultaat voorspellen dat je kunt behalen met digitale media. Ontdek welke investering nodig is om dit resultaat te behalen.

Interne analyse

Inventarisatie van de sterke en zwakke punten in de huidige digitale strategie van je bedrijf. Ontdek wat er nodig is om kansen te grijpen.

Operationeel plan

Uitwerking van de nieuwe digitale strategie. We brengen in kaart wat er de komende tijd moet gebeuren en wie dat gaat doen.

Aanpak

Aan de slag met je digitale strategie? Zo gaan we dat doen

Jouw digitale strategie beschrijft waar je merk over één tot drie jaar zou moeten staan in de snel veranderende wereld. Het moet een overtuigend plan zijn waar alle betrokkenen op kunnen terugvallen. Zo laten we iedereen in dezelfde richting bewegen. We komen daarom met een gedegen en onderbouwd plan waarin de cijfers spreken.

Van start gaan

Tijdens een kennismaking horen we graag wat de achtergronden en ambities van je merk zijn en wat jij graag wilt bereiken met digitale media.

Het onderzoek

Een koers uitstippelen begint met een diepe duik. Want wie zoekt naar parels, zal diep moeten duiken. Tijdens het onderzoek wordt een enorme hoeveelheid relevante inzichten opgedaan.

Tussentijdse evaluatie

Tijdens het onderzoek wordt een richting getrokken waarin jouw merk zich kan ontwikkelen. De bevindingen stemmen we tussentijds met je af, zodat we op de goede weg blijven.

Prognose van resultaten

Het digitale plan wordt uitgebreid met een prognose van het potentieel in je markt en de resultaten die je binnen een bepaalde termijn kunt verwachten.

Plan van aanpak

Het actieplan beschrijft de digitale strategie voor een periode van één tot drie jaar. Het laat zien welke investeringen nodig zijn en wat daarbij komt kijken.

Aan de slag

Het is tijd om het actieplan uit te voeren. We helpen je op weg, kunnen bepaalde activiteiten overnemen en zullen indien nodig het plan regelmatig aanpassen aan de actualiteit.

Van start gaan

Begin vandaag en kom op voorsprong

Voordat we de diepte induiken, zijn we benieuwd naar jouw merkambities en verschillende achtergronden. Hierna kan het onderzoek starten en beginnen de eerste contouren van het plan van aanpak al snel te ontstaan. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van specifieke opties voor uw merk, dan komen we graag met je in contact.