Dashboards & Rapportages
Inzicht in resultaten met real-time tracking en dashboards
Ontgrendel de kracht van data met interactieve dashboards en duidelijke rapporten die inspireren tot slimmere beslissingen. Het bijhouden en monitoren van statistieken is onmisbaar in je digitale strategie. Omdat tools als Google Analytics voor de meeste mensen te diepgaand zijn, ontwikkelen we op maat gemaakte dashboards voor verschillende soorten gebruikers.
Data bevat boeiende verhalen die inspireren tot betere beslissingen
Data is geweldig maar kan ook overweldigend zijn. Een aangepast dashboard is dé oplossing om een breed scala aan data om te zetten in een boeiend verhaal. Met behulp van partnerconnectoren en datavisualisatiekunst ontwikkelt Willmark inspirerende dashboards en rapportages die je kunt delen met individuen, teams of de wereld.
Oplossingen
Rapportage oplossingen
Oplossingen voor dashboards en rapportages
Real-time Dashboard
Volg belangrijke statistieken over je digitale platform, krijg inzicht in actuele resultaten en vergelijk deze met historische gegevens.
Automatische spreads
Vereenvoudig het verzamelen van herhaaldelijk benodigde cijfers door ze automatisch in spreads of spreadsheets te importeren.
Campagne Dashboard
Volg de resultaten van een campagne, team of project door het relevante deel van een dataset aan te bieden in een dashboard.
SEO Rapportage
Ontvang automatische rapportages waarin je posities op zoektermen worden vermeld en krijg veel andere nuttige tips en inzichten.
KPI Rapportageset
Help stakeholders om betere beslissingen te nemen door regelmatig relevante informatie te sturen via periodieke rapportage.
Social Rapportage
Ontvang automatische rapporten over volume en betrokkenheid van je fans op je sociale kanalen en die van je concurrenten.
Aanpak
Een KPI-rapportage of dashboard maken, zo gaan we dat doen
Veel dashboards kunnen in een handomdraai worden gemaakt, terwijl organisatiebrede KPI rapportagesets vragen om meer maatwerk en organisatie. De filosofie achter ieder rapportagemiddel is echter gelijk: het moet een boeiend verhaal vertellen, dat gemakkelijk is te interpreteren en dat inspireert om er dagelijks mee te werken.
Van start gaan
Tijdens een intake horen we graag welke informatie jij graag in je dashboard of rapportages wilt terugzien, hoe je analytics platform op dit moment is ingericht en welke software je gebruikt.
KPI's bepalen
We brengen in kaart welke KPI’s voor jou het belangrijkst zijn, of deze momenteel worden bijgehouden en of we de meetbaarheid binnen je analyseplatform moeten verbeteren.
Meetpunten inrichten
Waar nodig verbeteren we de meetpunten op je website. Bijvoorbeeld via een tag management systeem of we werken een duidelijke briefing uit voor je website ontwikkelaar.
Realisatie
Je rapportage of dashboard wordt op maat gemaakt. Daar hoort natuurlijk altijd mooie datavisualisatiekunst bij. Indien nodig kunnen geavanceerde connectoren en segmenten worden gebruikt.
Scherpstellen
Veel dashboards kunnen na een paar weken nóg beter worden op basis van de eerste gebruikservaringen. Enkele weken na livegang maken wij je dashboard compleet.
Onderhoud
Complexere dashboards met een uitgebreide meetinfrastructuur moeten meebewegen met veranderingen op je digitale platform. We voeren maandelijks onderhoud uit wanneer dit relevant is.
Van start gaan
Begin vandaag en kom op voorsprong
Voordat we de kracht van rapportages en dashboards ontgrendelen, willen we graag weten wat je ambities zijn. Hierna gaan we aan jouw dashboards en rapportagemiddelen bouwen. Heeft je dashboard op een later moment onderhoud of uitbreidingen nodig, dan zorgen we de benodigde ondersteuning.
Laat je gegevens achter en de eerste stap is gezet
Wil jij de kracht van dashboards en rapportages ontgrendelen en ben je benieuwd hoe we jouw datastromen kunnen omzetten in boeiende verhalen, dan komen we graag in contact. Laat je gegevens achter via het formulier en de eerste stap is gezet.