Conversie Optimalisatie

Het aantal interacties met prospects en klanten verhogen

Conversie optimalisatie richt zich op het verbeteren van de ervaring op de site. Het doel is om meer bezoekers door de trechters te leiden. En dat resulteert in meer verkopen, leads en interacties met klanten. Met behulp van A/B testen, eye-tracking, data analyse en kwalitatief onderzoek zullen optimalisaties leiden tot meer resultaat en lagere kosten.

Data gebruiken om een excellente indruk achter te laten op je website

Breek door het plafond en laat meer bezoekers voor je bedrijf kiezen door ze een excellente ervaring op je website te geven. Het gebruik van data en analysesoftware is hierbij van groot belang. Want experimenten en cijfers vertellen je welke communicatie, paginastructuur, campagneboodschap en foto’s tot de hoogste betrokkenheid en beste resultaten leiden.

Oplossingen

Slimme methoden

Slimme methoden voor conversie optimalisatie

Data analyse

Ontdek kansen door gegevens te analyseren. Ontvang een briefing met verbeterpunten die direct kunnen worden geïmplementeerd.

A/B testen

Ontdek hoe een pagina het beste kan worden ingedeeld om de hoogste resultaten te behalen, met behulp van A/B testen.

Expert review

Ontvang een briefing met hierin verbeterpunten van bestaande funnels, content en de toepassing van digitale kanalen.

Landingspagina's

Ontdek welke elementen je op belangrijke pagina’s kunt verbeteren om bezoekersgedrag in de gewenste richting te sturen.

Klantfeedback

Ontdek wat echte bezoekers ervaren op je website met behulp van exit-enquêtes en ontvang een briefing met verbeterpunten. 

Personalisatie

Ontdek via experimenten welke personalisaties een positief effect hebben op bezoekers met vergelijkbare kenmerken.

Aanpak

Hoe we klantinteracties en het aantal leads gaan vergroten

Conversie optimalisatie wordt verspreid over een langere periode. Hierin wordt vaak een reeks met hypotheses getest op je website. De impact van succesvolle hypotheses kan groot zijn. Want kleine veranderingen van schakelpunten in de klantreis kunnen leiden tot een omzettoename die de investering in conversie optimalisatie ver overstijgt.

Kennismaking

Conversie optimalisatie beslaat vaak een langere periode. Want wie diamanten zoekt, zal diep moeten graven. We horen graag welk deel van de klantreis jij wilt optimaliseren.

Analyse en onderzoek

Op basis van data analyse en kwalitatief onderzoek worden sterke en zwakke punten geïdentificeerd. We laten zien waar de grootste kansen liggen.

Hypotheses

Het onderzoek leidt tot een aantal hypothesen die later getoetst kunnen worden. Per hypothese worden veranderingen voorgesteld en een voorspelling van het verwachte resultaat.

Prioriteiten stellen

De hypotheses worden geprioriteerd met behulp van het PIE Framework. Hiermee ontstaat een volgorde van belangrijkheid op basis van de variabelen: potentieel, omvang en moeilijkheid.

Testen

Hypotheses worden getest in de vorm van A/B test, splittest of multivariate test. Bij voldoende significantie is de test afgerond en worden de resultaten bekend.

Evaluatie en briefing

We zetten de impact (interacties, leads, sales en omzet) op een rij die elke verandering zal creëren. Je ontvangt een briefing die kan worden doorgestuurd naar je websiteontwikkelaar.

Van start gaan

Begin vandaag en kom op voorsprong

Voordat we door het plafond gaan breken, willen we graag weten wat je merkambities zijn. Hierna gaan we samen inventariseren waar we de grootste kansen verwachten te kunnen vinden. Vervolgens gaan we aan de slag met de hypotheses en we sluiten het optimalisatietraject af met een duidelijke briefing waarmee jij en je websiteontwikkelaar verder kunnen.