Conversie Optimalisatie
Het aantal interacties met prospects en klanten verhogen
Conversie optimalisatie richt zich op het verbeteren van de ervaring op de site. Het doel is om meer bezoekers door de trechters te leiden. En dat resulteert in meer verkopen, leads en interacties met klanten. Met behulp van A/B testen, eye-tracking, data analyse en kwalitatief onderzoek zullen optimalisaties leiden tot meer resultaat en lagere kosten.
Data gebruiken om een excellente indruk achter te laten op je website
Breek door het plafond en laat meer bezoekers voor je bedrijf kiezen door ze een excellente ervaring op je website te geven. Het gebruik van data en analysesoftware is hierbij van groot belang. Want experimenten en cijfers vertellen je welke communicatie, paginastructuur, campagneboodschap en foto’s tot de hoogste betrokkenheid en beste resultaten leiden.
Oplossingen
Slimme methoden
Slimme methoden voor conversie optimalisatie
Data analyse
Ontdek kansen door gegevens te analyseren. Ontvang een briefing met verbeterpunten die direct kunnen worden geïmplementeerd.
A/B testen
Ontdek hoe een pagina het beste kan worden ingedeeld om de hoogste resultaten te behalen, met behulp van A/B testen.
Expert review
Ontvang een briefing met hierin verbeterpunten van bestaande funnels, content en de toepassing van digitale kanalen.
Landingspagina's
Ontdek welke elementen je op belangrijke pagina’s kunt verbeteren om bezoekersgedrag in de gewenste richting te sturen.
Klantfeedback
Ontdek wat echte bezoekers ervaren op je website met behulp van exit-enquêtes en ontvang een briefing met verbeterpunten.
Personalisatie
Ontdek via experimenten welke personalisaties een positief effect hebben op bezoekers met vergelijkbare kenmerken.
Aanpak
Hoe we klantinteracties en het aantal leads gaan vergroten
Conversie optimalisatie wordt verspreid over een langere periode. Hierin wordt vaak een reeks met hypotheses getest op je website. De impact van succesvolle hypotheses kan groot zijn. Want kleine veranderingen van schakelpunten in de klantreis kunnen leiden tot een omzettoename die de investering in conversie optimalisatie ver overstijgt.
Kennismaking
Conversie optimalisatie beslaat vaak een langere periode. Want wie diamanten zoekt, zal diep moeten graven. We horen graag welk deel van de klantreis jij wilt optimaliseren.
Analyse en onderzoek
Op basis van data analyse en kwalitatief onderzoek worden sterke en zwakke punten geïdentificeerd. We laten zien waar de grootste kansen liggen.
Hypotheses
Prioriteiten stellen
De hypotheses worden geprioriteerd met behulp van het PIE Framework. Hiermee ontstaat een volgorde van belangrijkheid op basis van de variabelen: potentieel, omvang en moeilijkheid.
Testen
Hypotheses worden getest in de vorm van A/B test, splittest of multivariate test. Bij voldoende significantie is de test afgerond en worden de resultaten bekend.
Evaluatie en briefing
We zetten de impact (interacties, leads, sales en omzet) op een rij die elke verandering zal creëren. Je ontvangt een briefing die kan worden doorgestuurd naar je websiteontwikkelaar.
Van start gaan
Begin vandaag en kom op voorsprong
Voordat we door het plafond gaan breken, willen we graag weten wat je merkambities zijn. Hierna gaan we samen inventariseren waar we de grootste kansen verwachten te kunnen vinden. Vervolgens gaan we aan de slag met de hypotheses en we sluiten het optimalisatietraject af met een duidelijke briefing waarmee jij en je websiteontwikkelaar verder kunnen.
Laat je gegevens achter en de eerste stap is gezet
Ben je klaar om kansen te ontdekken om de klantreis te verbeteren en veel meer waarde te halen uit websitebezoeken? Dan komen we graag in contact. Laat je gegevens achter via het formulier en de eerste stap is gezet.